Magtheridon's Lair
Běžným omylem je, že na tento boj je potřeba fire resistance. Fire resist není ani potřeba ani není žádoucí.
Boj: Magtheridon má 5 addů, které je potřeba zabít. Magtheridon je banished na první 2 minuty boje. Během kterých se dá čistě věnovat addům. Aktivní začne být po dvou minutách.
Hellfire Channelers:
Každý channeler má zhruba 240.000 HP.
Kouzlí Shadow Volley, dvou-sekundový cast, které zasáhne všechny v okruhu 30ti yardů za cca 1800 dmg. Je přerušitelné.
Kouzlí Dark Mending, dvou-sekundový cast, který léčí Hellfire Channelery o 69375 až 80625. Přerušitelné.
Zranitelný na Mind-numbing Poison a Curse of Tongues. Jedno z nich by měli roguové či warloci používat, aby bylo jednodušší výše popsaná kouzla přerušovat.
Vyvolává Abyssal infernaly. Každý channeler nemůže vyvolat více než 2 infernaly najednou. Infernalové despawnují po jedné minutě.
Dostávají Soul Transfer buff při každém zabití jiného Channelera. Tento buff zvětšuje jejich velikost o 20%, dmg a rychlost kouzlení o 30%, stackuje se zabitím dalších Hellfire Channelerů.
Burning Abyssals:
Dávají za 800 až 1000 v okruhu 10ti yardů hráči, na kterého přistanou.
Kouzlí Fire Blast, který dává 3300 dmg v okruhu 20ti yardů.
Je na ně možno použít Frost novu, banishnout, zafearovat, stunovat a nebo je dát do pasti.
Magtheridon:
Má přibližně 4.750.000 HP. (Patch 2.0.12)
Dává za 6-7k bílé dmg na dobře vybaveného tanka.
Kouzlí Quake, odkopnutí, které zasáhne každého hráče každou sekundu po dobu 7mi sekund. Poprvé ho zakouzlí 40 sekund po tom, co je Magtheridon aktívní. Také to přerušuje kouzla a má to 50 až 60ti sekundový cooldown.
Kouzlí Blast Nova, která dává zhruba 2.500 dmg každé 2 sekundy po dobu 10ti sekund každému hráci v jeho doupěti. Poprvé kouzlí 1 minutu po aktivaci Magtheridona, je na 60ti sekundovém cooldownu. Většinou to znamená wipe, když se mu dovolí toto kouzlo zakouzlit.
Cleave: Klasický cleave, může tanka zasáhnout za 8k+. Podobné, jako u bosse Doom Lord Kazzak.
Manticron Cubes:
Dávají 800 dmg hráči, který jí právě používá. Pokud jsou všechny krychle aktivované v jednom okamžiku, Blast Nova je přerušena a Magtheridon se ji znovu nepokusí kouzlit další minutu.
Dává Mind Exhaustion na hráče, čímž mu zabraňuje znovu použít krychli po dobu 1 a půl minuty. Magtheridon dostává +200% dmg, když je všech 5 krychlí aktivních.
1. fáze:
Na začátku souboje jsou Hellfire Channeleři rozděleni po celé místnosti poblíž Manticron krychlí. Nedají se naagrovat hráčovou přítomnosti a reagují jen na nepřátelskou akci (utok).
Magtheridon bude banished po celou 1. fázi.
1. fáze trvá 2 minuty.
Každá channeler musí být tankován a zabit útočením jen na jeden cíl. Je doporučeno rozprostřít po celé místnosti, aby se jejich shadow bolt volley nepřekrývaly. Je doporučeno 5 tanků, ale je možné tankovat 2 channelery jedním tankem. Jak každý z nich zemře, ostatní dostanou buff který zvýší jejich dmg a rychlost kouzlení o 30%. Proto je důležité mít dobře vybavené tanky na poslední 2 channelery.
2. fáze:
Magtheridon zůstává spoutaný první 2 minuty boje. Dobře koordinovaný raid by měl být schopen zabít alespoň 3 channelery před tím, že začne být aktivní.
V okamžiku, kdy začne být aktivní, může zakouzlit Blast Novu. Tu zakouzlí během první minuty, dále se opakuje každou minutu. Pro přerušení kouzlení se musí kliknout na všech 5 Manticron krychlí najednou. Protože debuff Mind Exhaustion zabraňuje těm 5ti hráčům, kteří na krychli kliknuli na ni kliknout v následujících 90 sekundách, je nutno tomuto úkolu přiřadit 2 týmy 5ti hráčů - budou se střídat.
3. fáze:
Na 30ti procentech Magtheridon zatřese zdmi jeho doupěte, což zapříčiní pád střechy na raid. To dáva 5250-6750 bílé dmg každému v raidu.
Doporučuje se načasovat si blast novu tak, aby neprobíhala současně se začátkem 3. fáze. Podobně, jako se čeká u Nefariana na class call vhodné classy.
Po zbytek boje se strop dále propadá a dává 87.500 až 112.500 dmg hráči, který stojí v okruhu 8mi yardů od dopadu. Je u toho krátká animace oznamující blížící se zával, takže hráči by měli mít trochu času na přesun na bezpečné místo.
Tipy:
Buď si jistý, že se vyhneš Collapse, když klikáš na svou Manticron krychli. Jinak to znamená wipe.
Na krychli je možno kliknout z jakéhokoli směru. Takže ten, kdo dává pozor ji bude schopný aktivovat z bezpečného místa.
Při čekání na další Blast Novu stůj jen pár yardů od kostky.
Nestůj na kostce. Pokud se staneš cílem Collapse, tak to může kostku zablokovat a nepůjde použít.
Magtheridon přejde za 20 minut do enrage, (22 minut od začátku boje).
Komentáře ke Classám
Komentáře k tankům
Při variantě s 5ti tanky si tank na "pullovacím" Channeleru musí vybudovat threat co nejrychleji, protože DPS se jej samozřejmě budou snažit zabít co nejdříve...
Všichni ostatní tanci můžou hrát více defensivně. Jejich priorita je používat Shield Bashin - přerušovat Shadow Bolt Volley a Shield Block aby redukovali dmg, který dostanou. Jakmile jsou první 2 Channeleři mrtví, je na čase, aby 3 zbývající tanci vypili Ironshield Potiony kvůli kompenzaci 60% zvýšení dmg od channelerů. Buďte připraveni použít i cooldownové ability (Last Stand / Shield Wall), Healthstone nebo Nightmare Seed. Speciálně během knockbacks od bosse, když je heal dost omezen.
Nejlépe vybavený tank by měl tankovat Magtheridona. Přesto jsou ale potřeba další dva hodně dobře vybavení tanci, aby tankovali 2 zbývající Channelery, kteří dávají opravdu dost velký dmg. V této fázi hodně pomáhají jakékoli konzumovatelné věci (konec první fáze, začátek 2. fáze). Je to nejtěžší část boje. Čili mít připraveny Ironshield Potiony, Elixirs of Greater Defense, Elixirs of Major Agility a Elixirs of Mastery.
Jakmile už nemusíte tankovat, zůstaňte v tankovací výbavě, dokud nejsou mrtví všichni Channeleři a všichni Abyssalové pryč. Je možno použít Taunt na Channeler a tankovat ho, pokud jeho stávající tank umřel. Nebo můžeš tauntnout nedávno spawnuté Burning Abyssaly z healrů, dokud je warloci nebanishují a nebo nezafearují. Jakmile jsou tedy Channeleři i Abyssalové poraženi, přehoď se na svou co nejlepší DPS zbraň a jsi na Magtheridona.
Pro 4-tankový raid musí hunter dávat Misdirect na zbývajícího Channelera na tanka, který byl přiřazen na "pullovacího" Channelera. Feral druidí tanci jsou tuto úlohu taky poměrně dobří, protože můžou na dva cíle budovat agro jednodušeji, než warrioři. Zabijte tyto 2 Channelery jako první, pokud máte takto nastaven raid.
Komentáře k healerům
Dokud je všech 5 Channelerů naživu, měl by stačit jeden healer na tanka. Zkuste šetřit manou, dokud 1. Channeler neumře. Tím začnou ostatní Channeleři dávat větší dmg. Po zabití 2 Channelerů už je na tanka potřeba druhý healer. Po zabití 3 Channelerů, už jsou vhodní 3 healeři na zbývající 2 tanky. Což nechává 3 healery na main tanka tankujícího již Magtheridona.
Z toho důvodu, pokud již zemřel Channeler tvého tanka, přesuň se k jinému tankovi. Během 1. fáze je spawn Burning Abyssalů pro healery docela riziko. Díky jejich healům je na sebe jednoduše naberou. Jako priest používejte fear a požádejte warloka o pomoc s banishem.
Jakmile jsou Channeleří mrtví a Abyssalové despawnutí, je už hodně málo (kromě main tanka) co na healování. Ale například je možno healovat hráče, kteří obsluhují Manticron kostky. To jim umožní se věnovat plných 10 sekund channelování a tím maximálně prodloužit zranitelnost Magtheridona o 300%.
Komentáře k DPS
Jděte do DPS co to půjde. Je potřeba během první minuty zabít tolik Channelers, co to půjde, aby se zkrátilo kritické období, kdy se raid musí potýkat jak s Magtheridonem, tak i s Channelery. S Aggrem je jen problém u prvního cíle - prvního Channelera, ale jakmile se přechází na ostatní Channelery, meli tankové dostatek času na vybudování pořádného agra a tím pádem použijte všechny cooldowny, co máte. Totéž platí pro Magtheridona.
Roguové útočící na Channelery, zkuste si mít dostatek energie na Kick do Shadow Bolt Volley a Dark Mendingu.
Jako mágové, mějte připravený Counterspell, speciálně během Quake / knockbacku po tom, co se Magtheridon uvolní. Roguové můžou být odkopnutí a tím nebudou moci dát Kick.
Jako warlock, Abyssalové mají největší prioritu, teprve pak se starejte o DPS.
Hunteři nemůžou přerušovat kouzla, Channeleři jsou imunní na Silencing Shot. Ale můžete přispět tím, že budete pomáhat u Abyssalů - Freezing Traps a Concussive Shot. Pety je možno bez problémů poslat na DPS do Magtheridona.